woensdag 30 april 2008

GEZINSUITBREIDING

We waren opzich er content met ons gezinnetje, Yvette - Erwin - Amy - Erwin en Suzanne. En we vonden het fijn dat er honden bij het gezin kwamen. Op 4 december, net een hele dag in Brazilië, gingen we twee beige labradors halen. Cody en Rocky en ze waren toen 9 weken. Inmiddels zijn ze geen puppys meer maar wegen ze zo rond de 30 kilo en zijn ze 7 maanden jong. Het vernielen van schoenen, zooltjes en andere dingen is nu gelukkig minder geworden. Oos- Indisch doof zijn ze zo nu en dan nog wel hoor. Maar verder waken ze goed en zijn het schatten van honden. Inmiddels hebben we Rocky laten castreren. Via Simone, mijn schoonzus die veearts is, waren we al hier en daar aan het informeren naar een zwarte of bruine Labrador reu doordat ik met Cody wil gaan fokken. Afgelopen zaterdag ging ze naar een nestje Labradors voor inentingen te geven. Suzanne was meegegaan. Ze waren helemaal enthousiast, zóóó lief en schattig. Simone dacht er echt aan om er één te kopen. Er waren nog 4 te koop, twee zwarte teefjes en twee bruine reuen. Simone wou graag een bruine pup. En doordat het een reu was zou ik er mee kunnen fokken. Zeker waren ze er nog niet over en ze ging er een nacht over slapen. Natuurlijk was ik ook weer helemaal enthousiast en stelde aan Erwin voor om een reu te nemen als Simone er geen nam. Hij was er eigenlijk vrij gauw mee eens en had zelfs al een naam bedacht, Bruno.

De volgende ochtend ging ik naar Siomne omdat we Rocky gingen castreren. Dit ging allemaal goed en tijdens het opereren hadden we het natuurlijk over de pups. Ze was nog steeds van plan er een te nemen en we zouden vanmiddag gaan kijken. Erwin zou ook mee gaan kijken. Maar door samenloop van omstandigheden, bonen en voeren, kon hij niet mee helaas.


Natuurlijk was het een aandoenlijk gezicht die puppys, ze zagen er heel goed uit. Veel beter dan mijn andere honden toen ik deze ging halen. Zij waren mager, dikke buik van de wormen, schurft, vacht als varkenshaar en vlooien. Maar deze pups waren net dons, heerlijk zacht en vrolijk.

Dus ja het resultaat was dat zowel Simone en Jacco en wij er een pup bij hebben. Simone heeft ook al een hond, een kruising van Rottweiler en herder dacht ik, die bijna drie jaar is en nu dan ook Brownie.




Wij hebben nu ons derde hondje een bruine (chocolade) labrador en heet Bruno. Ze zijn geboren op 14 maart, 's middag om 17.00 uur.









De eerste nacht heb ik wel geweten dat ik weer een pup had. Ben er twee keer uit geweest. De tweede nacht maakte hij het nog bonter, drie keer. Dus de derde nacht had ik me voorgenomen, ik ga één keer eruit en anders zet ik 'm in de keuken want dan hoor ik hem niet janken. Het was of ie het wist; hij kwam alleen om 2.45 uur. Hij jankte nog niet toen ik om 6.40 uur bij hem kwam. Geweldige hond!
Als Simone gaat werken komt Brownie bij ons en is het hier dus een drukke boel maar wel gezellig.

Geen opmerkingen: