zondag 20 april 2008

begin sponsortocht

Op maandag 14 april is mijn vader begonnen met zijn wandeltocht naar Luzy, Frankrijk. Hij doet dit samen met Henry, oud-collega en vriend.
Ik heb hier al eerder een stukje over geschreven en daarin schreef ik dat deze wandeltocht naast een persoonlijk doel ook een sociaal doel heeft; het is een sponsortocht om geld in te zamelen voor Stichting Child Learn. Deze Stichting zorgt ervoor dat er scholen gebouwd worden en kinderen de gelegenheid krijgen om te leren ipv op (te jonge) leeftijd te gaan (moeten) werken. Het betreft hier het land Indië. Via de site van deze Stichting kun je de wandeltocht volgen met ook foto's.

Voor ze vertrokken waren er eerst nog een paar toespraken van voorzitters en een wethouder. De lokale tv was er ook bij aanwezig. Ze vertokken hoe kan het ook anders, met regen. De eerste dag liepen ze tot Houthalen waar ze op een camping hun tentje konden opzetten. Helaas konden ze er niet eten, ze moesten ze ervoor naar het dorp.
De eerste drie dagen bestond voornamelijk uit regen en regen en regen. Naast het slapen op campings hebben ze ook één nacht in een tuin hun tentje op mogen zetten. Dit kwam doordat de camping die zij in gedachte hadden niet meer bestond.
Op zondag 20 april kreeg ik een sms-je van mijn vader. Ik had hem namelijk een berichtje gestuurd om hem en Henry een hart onder de riem te steken. Hij schreef terug dat het erg zwaar was maar bijna door de Ardennen waren. Alles kon ik volgen via hun site en feliciteerde Suzanne alvast met haar aankomende verjaardag. Papa en Henry we zijn trots op jullie!!!!
Ik doe het je niet na.

Voor degene die meer willen weten over de Stichting Child Learn of de sponsortocht ga naar hun site en link door naar de sponsortocht. Doen, is leuk.

Geen opmerkingen: