maandag 3 maart 2008

Schilderwerk

Zoals ik al eerder schreef heeft ons huis hier erg veel achterstalligonderhoud, binnen en buiten. Het huis is ongeveer 14 jaar oud en heeft nadat het is gebouwd geen of misschien een enkele keer een verfje of lakje gehad op het houtwerk. Dat is erg jammer.


het raam van de berging, onbehandeld


Het overstek is de vorige keer in 2006 vervangen door allemaal nieuw hout. Dat is toen drie keer in de lak gezet. Maar in het jaar dat we hier niet waren heeft de zon goed zijn best gedaan en er zijn opnieuw stukken die hoognodig opnieuw gelakt moeten worden. De ramen en kozijn, precies hetzelfde maar deze zijn niet vernieuwd. Hier zie je weer- vlekken op/in en er groeit ook mos op. Dus voordat ik deze kan schilderen heb ik eerst veel werk aan het schoon krijgen van het hout. In mijn mails schrijf ik zo vaak dat ik met de ramen bezig dat mensen zich soms beginnen af te vragen of ik nu nog niet
klaar ben. Om die reden heb ik een paar foto's gemaakt waarop te zien is hoe de ramen er
uitzien voor ik aan het werk ga en straks maak ik een paar als ik klaar ben.

raam van de hal, bijna klaar om te verven

Vandaag ben ik ook begonnen met het verven van de buitenmuur. Tenminste ik ben aan het kijken welke kleur ik het huis wil verven. Het is nu wit (met vlekken) en het wordt lichtbeige, areia heet dat hier. Ik heb een stuk geverfd en we zijn wel tevreden.









Hier het raam van Erwin zijn slaapkamer, rechtse raam is (bijna) gedaan linker nog niet.





En zo zijn er in het hele huis 16 ramen, een schuifdeur, een voordeur en een keukendeur. En dan heb ik het nog niet over de binnendeuren. Werk zat voorlopig, wat schilderwerk betreft.

Geen opmerkingen: