maandag 10 maart 2008

De afgelopen week

We hebben de afgelopen week heerlijk weer gehad. De zon scheen al lekker vroeg waardoor je al in de ochtend in t-shirt buiten kon lopen. Nadat ik de kinderen naar hun school had gebracht, honden en koeien eten had gegeven, en mezelf natuurlijk, liep ik rustig in de zon naar de kalkoenenschuur. Het was gemiddeld zo'n 30 graden. Heerlijk.
Naast alle dagelijkse dingen hebben we het afgelopen week het huis geverfd aan de buitenkant. De muren zijn creme geworden en een onderste rand gemaakt van donker grijs. Op deze manier valt het vuil minder op wat door de regen opspat. Inmiddels heb ik ook twee ramen kunnen lakken. Helaas hebben we ook een paar flinke vlekken op de veranda doordat ik de trap wou verzetten maar even vergat dat ik er een potje verf op had staan. Het valt nu erg op die vlekken maar de veranda wordt ook geverfd dus zijn ze zo weer weg. Dit zou vandaag, maandag 10 maart, gebeuren maar de verf was op dus die moest eerst gehaald worden en pas rond 15.00 uur had ik weer tijd om te verven maar toen ging het regenen............................
Er was al eerder regen voorspelt en is ook wel prettig, een buitje voor het stof maar ik vind dat regen altijd moet komen zo in de avond tot de ochtend, de tijd dat ik slaap zeg maar. Dat is een mooie tijd lijkt mij.
Maar goed het huis is bijna helemaal 1 keer geverfd en de tweede keer moet even wachten.

Zondag hebben de kinderen gezwommen bij hun opa en oma. Het water was lekker zeiden ze maar ze vonden het wel koud toen ze eruit kwamen. Erwin jr was ook helemaal blauw om zijn mond.

Verder is maandagmiddag hier altijd een drukke heen en weer rijdag. Eerst om 12.15 uur de kinderen ophalen, Suzanne blijft over want heeft om 13.00 uur weer portugese les tot 14.00 uur. Dan moet ze opgehaald worden, Amy naar school brengen, boodschappen ed in Carambeï doen en dan later Amy weer ophalen. Meestal om 17.00 uur maar vandaag om 18.00 uur. Dat kwam mooi uit want ik moest ook Erwin ophalen bij de Deromaq, hier worden tractors gerepareerd. Erwin had daar de tractor gebracht en moest opgehaald worden. Op de terug weg brood besteld bij de bakker voor morgen. Thuis gekomen moest ik de koeien nog even brokken geven en toen naar binnen, het bad in en daarna heerlijk eigen gebakken brood eten.
Nu tik ik even dit stukje en dan ga ik zo lekker op de bank liggen boek lezen of misschien tv kijken.
O ja morgen is mijn neefje Dylan jarig;
HARTELIJK GEFELEICITEERD DYLAN

Geen opmerkingen: