zondag 23 maart 2008

VROLIJK PASEN


PASEN IN BRAZILIË
Zondag 23 maart.

Erwin had vandaag geen kalkoenendienst dus we konden langer slapen. En doordat de honden nu in de schuur slapen worden we ook niet door hun om 7.00 uur (of 6.30 uur) wakker gemaakt. Ik heb sinds tijden weer eens kunnen slapen tot bijna 9.00 uur en het was heerlijk. Ik ging het eten voor de honden klaarmaken en de katten. Het zonnetje scheen al heerlijk, warm zelfs, Erwin was al buiten bezig met het ophalen van mais voor de pinken.

De kinderen waren ook uit bed toen ik weer binnen kwam heb ik ze aan het werk gezet om enkele chocolade eieren in te pakken zodat we deze konden verstoppen.

Simone en Jacco kwamen tijdens de koffie. De lucht was al aan het betrekken en er was veel gerommel in de lucht dus Simone en ik gingen snel de eitjes verstoppen en daarna mochten de kinderen en ook Jacco en Erwin opzoek gaan. Suzanne was erg goed dit jaar in het zoeken hoor, ze had de meeste gevonden. En daarna...............opeten natuurlijk.


eieren zoeken











We besloten om samen wat te eten, BBQ-en. De eerste keer op de nieuwe BBQ die Erwin als afscheidscadeau had gekregen van de Welkoop. Ook nog wat sla, brood, rabarber, friet en een
caiprinia.















Op de foto zie je Simone het vlees voor de BBQ klaar maken, tenminste ik dacht dat het voor de BBQ was. Die drie anderen op de foto hebben ook intresse.
Het was inmiddels gaan regenen en afgekoeld, dat was wel jammer. We hebben 's middags binnen koffiegedronken en niet op de veranda.

Na de koffie was het weer tijd geworden om enkele dagelijkse dingen te doen, pinken halen en voeren en dan is de paaszondag weer voorbij. Morgen gaan de kinderen weer naar school, ik moet met Erwin jr een verklaring bij de arts halen dat hij gezond is, mineralen voor de pinken halen, sterlisatie bij een hondje 's middags en dan de dagelijke bezigheden nog. Maandag is hier een gewone werk- schooldag doordat ze hier geen tweede paasdag kennen. Dus voor ons geen dagje uit bij de woonboulevard, kijken naar de dingen die we toch niet gaan kopen, haha.




Ijsje en yoghurt na.































Geen opmerkingen: