maandag 18 februari 2008

Nog een schooldag!

Zaterdag 16 februari

Amy had gisterochtend te horen gekregen dat ze ook op zaterdagochtend naar school moest. Ze moet dan om 7.15 uur beginnen tot 9.45 uur. Dus 6 dagen in de week school. Ik zeg eerlijk, zij was er niet blij mee maar ik ook niet.
Maar goed, ik heb ze dus naar school gebracht en weer op gehaald. Daarna ben ik met haar even wat boodschappen gaan doen. Eerst naar de kapper. Het was voor de eerste keer dat ik zelf de afspraak had gemaakt maar ook dat ik naar de kapper ging zonder dat iemand meeging om te vertellen hoe ik mijn haar geknipt zou willen hebben.
Eerst lekker wassen en masseren, is hier gewoon en bij de prijs inbegrepen, en daarna de schaar erin. Ik moet zeggen toen ze de eerste pluk eraf knipte schrok ik wel even, zo'n grote pluk ineens! Maar het kwam helemaal goed, precies zoals ik het wou. Amy zei ook dat het goed geknipt was. Een hele opluchting want ik ben hier weleens naar een kapper geweest en toen vond ik het echt niet mooi en ik ben toen ook een paar dagen opnieuw naar de kapper gegaan. Vandaar dat ik het nu wel een beetje spannend vond.

Daarna hondenbrokken gehaald en nieuwe halsbanden. Deze moesten natuurlijk groter zijn maar ook weer in roze en blauw. Dit wou Erwin graag want dan kan hij ze uit elkaar houden. Als je goed kijkt zie je best verschil maar goed zo kan het ook.
We zijn ook schoolschriften gaan kopen. De vorige keer dat we hier waren in 2006 zei die verkoopster tegen mij dat ik bij een volgende bezoek wel protugees moest spreken. Maar goed ik spreek nu 2 of drie woorden portugees en begon dus nu in het protugees. Op een gegeven moment kom ik even niet uit mijn vervoeging van een werkwoord, begint zij ineens tegen Amy te praten en zegt dat ik het nog niet goed kan en Amy wel dus moesten zij maar samen praten! Nou ja zeg. Doe ik mijn best, moet ze even geduld hebben krijgen we dit. Ik blijf gewoon tegen haar praten in het portugees en zij blijft dit doen via Amy. Maar ik kon niet mijn ongenoegen in het nederland zeggen tegen Amy omdat ik ook weet dat ze wel wat nederlands kent. Daar moet je overigens helemaal voor oppassen hier.
We zijn uit de winkel en ik zeg tegen Amy dat ik het maar raar vond, ze deed net alsof ik er niet was. Amy zei ook dat ze het raar vond en dat ik uiteindelijk toch duidelijk zei wat ik bedoelde. Het is dat ze hier gelijk alles hebben wat ik nodig heb maar anders kom ik hier liever niet meer.

's Middags heb ik heerlijke chocolade muffins gemaakt voor bij de koffie. En op zaterdagavond kijken we altijd samen een film. We begonnen met No reservations maar helaas, er stond maar een halve film op de laptop. Dus toen werd het een andere met Hugh Grant. Ook leuk.
Vanacht gaat de klok een uur naar achter, dus het tijdsverschil zal dan 4 uur zijn met Nederland.

Geen opmerkingen: