zaterdag 16 februari 2008

flinke regenbui

vrijdag 15 februari

Vandaag moest Amy om 9.00 beginnen terwijl ik de andere twee al om 7.30 naar school had gebracht.

Nadat ik Amy had afgezet ben ik naar een kapper gegaan en heb een afspraak gemaakt. Helemaal alleen, zonder hulp, nou ja ik had een en ander op een briefje gezet als hulpmiddel. Het ging prima. Daarna moest ik even schuurpapier halen voor de machine. Wel op letten dat ik lixa zeg en niet lixo; de eerste is schuurpapier en de ander vuilnis, wel een verschil hé. En ik moest "even" vragen naar de prijs van een groot blik verf. Daarna op weg naar huis. Toen ik thuis kwam was ook Erwin klaar bij de kalkoenen en gingen we koffiedrinken.

Het was al lekker weer geworden. Ik ging na het eten verder met het schuren van de ramen en kozijn. Ik was de vorige keer al begonnen met dit enorme werk en heb ook al een paar ramen klaar. Dat wil zeggen ze zijn al twee of drie keer geverfd (olie beits) maar moeten nog 1 of 2 keer. Dit i.v.m. de kracht van de zon. Nu waren de slaapkamer ramen aan de beurt van de kinderen. Hier is in geen jaren wat aan gedaan dus veel verweerd wat veel schuurwerk.

Ik was lekker alleen rustig bezig en had wel gezien dat de lucht aan het betrekken was maar ik stond onder het overstek en had nog nergens last van. Het regende wel iets maar kon nog wel. Toen kreeg mijn schuurmachine kuren en ik dacht laat ik nu dan maar ophouden en opruimen. Spullen door het raam, lekker makkelijk maar ik liep zelf buitenom. Nou dat heb ik geweten. Ik stond lekker droog maar toen ik om de ene hoek van het huis kwam, een regen. Het is maar 5 of 6 meter lopen maar ik was gelijk helemaal doorweekt. Snel even douchen of dat stof kwijt te zijn van het schuren. Het was inmiddels echt gaan hozen, de lucht was dicht geslagen en je kon maar een paar meter vooruit kijken. Amy en Erwin waren bij Erwin in de kalkoenen schuur en Suzanne bij de buren. Toen ik klaar was liep ik naar de woonkamer en ik zag overal water komen en liggen.

Het lekte weer op sommige plekken en aan de zijkant van het huis kwam het door een raam heen doordat het ook zo erg hard waaide. Dus ik snel met allemaal bakjes en dweilen in de weer. Het kwam ook langs de muren naar beneden. De honden waren gelukkig binnen, hoewel zij met dit weer graag naar buiten gaan hoor, ze zijn een beetje apart. Maar ik heb ze liever binnen met dit weer, want ze gaan wit naar buiten en komen zwart binnen!



Na ongeveer een ruim half uur kwamen Erwin en Amy er aan. Snel op de fiets en Puch, maar wel zeiknat. Ze waren waterbakken aan het schoonmaken toen het zo hard ging regenen en voordat de gordijnen omhoog waren bij de schuren waren ze al behoorlijk nat. Snel de natte kleding uit en onder de douche. Ook Erwin kwam later eraan als een verzopen kat. Alleen Suzanne niet, die kwam om ongeveer 20.30 uur naar huis. Ze dacht dat we gingen eten, dus kwam maar even kijken. Ze was al vanaf de koffie weg. Die heeft geen benul van tijd en speelt lekker door, etenstijd of niet.

Het is even lastig met al die potjes in huis en een dak dat niet lekt is ook prettiger maar we kijken er niet zo meer van op. Het hoort er blijkbaar bij in dit huis. Erwin zal binnenkort weer naar zolder moeten om er potjes bij te zetten......................

1 opmerking:

fam. Middelkoop zei

Gelukkig worden Hollanders niet zo snel zenuwachtig van wat water!