woensdag 7 januari 2009

Cody heeft pups!


7 KLEINE SCHATJES

Cody, onze blonde Labrador, heeft dinsdag 6 januari (heel vroeg) in de ochtend pups gekregen.
Maandag overdag merkte ik al aan haar dat het bijna zover was; erg veel liggen in de werpbak en haar tempratuur was gezakt rond de 36,5.
Rond een uur of 22.30 uur was er nog niets, we gingen gewoon maar naar bed en ze zal me wel wakker maken.
Zo rond 1.00 uur merkte ik dat ze naast mijn bed stond. 10 minuten later begon ze met persen en ben ik met haar naar de werpkist gegaan. Na een kwartier flink persen kwam daar de eerste pup, een blonde reu. Gelijk ging ze de pup schoonlikken, maar toen de pup enigzins in de beurt van haar tepels kwam begon ze te grommen. Nadat ik haar gerust stelde was het over.
Een uurtje later werd de tweede pup geboren. Ditmaal een zwarte reu, ook een flinke jongen hoor. Ik ben daarna naar bed gegaan, even opwarmen. Toen ik wat hoorde ben ik opnieuw gaan kijken en was ze bezig met de derde pup. Dit keer een kleine blonde. Nadat Cody deze gelikt had ging ze uit de bak en wou er niet meer in. Ik liet haar maar even gaan. Nadat ik de pups beetje schoon had gewreven ben ik ook weer even gaan slapen. Na een klein uurtje hoorde ik opnieuw gepiep, ze had een vierde blonde pup, maar dat was niet in de bak maar op de tegels. Ik legde deze snel in de bak en probeerde Cody in de bak te krijgen. Maar ze wou niet en liep weg naar mijn slaapkamer. Ik heb toen snel de bak even schoongemaakt, nieuwe doeken erin want ik dacht dat ze de bak te vies vond.
Cody was op het badmat gaan liggen waar de deken oplag waar ze de laatse dagen op sliep. Met dit kleedje heb ik haar naar de bak gesleepd. Ze ging gelijk de bank in en ging op het kleedje liggen wat ik er bij had gedaan. Ze was weer rustig.
Na anderhalf uur ben ik opnieuw gaan kijken maar er waren geen pups bij gekomen, misschien was ze klaar? Raar vond ik dat want via de echo hadden we in ieder geval 5 gezien, misschien 6. En ze was ook nog erg dik. Ik gaf haar een klein beetje te eten en dat at ze graag op.
's Ochtends om 6.45 uur toen mijn zoon bij de bak ging kijken zag hij dat er 5 blonde pups waren en nog een was in aantocht. Dat was een zwarte. In totaal had ze 7 pups, twee zwarte en vijf blonde. En daarvan zijn er 4 reuen en 3 teefjes.
Cody is altijd een hele lieve hond maar ze eed nu toch wel eens grommen. Ze is ook moe natuurlijk. Eerst maar even slapen. Natuurlijk nam ik een paar foto's.
De eerste zijn nog in het "kraambed" dus ook resten van vruchtwater en nageboortes. Dat hoort er ook bij.
Ik zal proberen elke week of om de week foto's van de pups op het weblog te zetten.
Bruno, de bruine labrador, de vader van de pups mag niet bij de kist komen, net als de andere honden. Cody wil dit nog niet hebben dus laten we maar even zo.
Hieronder de eerste foto's.





De allereerste foto, uitgeputte Cody en haar 7 pups.















"Laat me maar even slapen".
















1 opmerking:

JM zei

Hallo Erwin en familie.

Hier een berichtje vanuit Hardinxveld-Giessendam van Johan Vogel.
Zo te zien op jullie blog hebben jullie je draai aardig gevonden daar in verweggistan. Hele prestatie!!
Hier alles goed BM heeft nog genoeg werk al moeten ze er wel veel aan doen.
We zijn alweer 2,5jaar gelukkig getrouwd! De takken staan nog steeds een beetje scheef in het raam :)!!!

Veel succes met alles, groeten Johan Vogel