woensdag 25 juni 2008

Afscheidskadoos

Voor we naar Brazilië gingen werkte ik oa bij de naschoolse opvang in Geldermalsen, vestiging Baloe. Ik heb daar altijd met veel plezier gewerkt. Ik had daar hele leuke kinderen om mee te werken en fijne collega's. Het afscheid was dan ook weer moeilijk eind november 2007. Voor de kinderen had ik pannenkoeken gebakken en voor de collega's allemaal een kleurijke en geurende hyacint gekocht. Zij waren mij ook niet vergeten en ik heb verschillende afscheidkadootjes gekregen. Van de kinderen een zelfgemaakte knutselwerken en van de collega's een boek en zowaar echt Braziliaans geld. Ik kon hier dan zelf een kado van kopen in Brazilië, ik zat al vol met mijn bagage dus een erg goed idee. Het boek heb ik inmiddels uit en was super spannend. Ik ben op een zaterdagmiddag begonnen en zondagmiddag had ik het uit, ik kon het gewoon niet wegleggen. Een aanrader: Verdwijn van Tess Gerritsen.

Van het geld heb ik een mooi sinasappelboom gekocht. Veel mensen hier hebben deze in hun tuin staan maar helaas wij nog niet. Dus leek me dit een leuk kado. Samen met Amy, Suzanne en Simone ben ik naar een tuincentrum geweest, niet te vergelijken met tuincentra zoals Intratuin. Deze meneer had van alles staan en dus heb ik een paar planten en boompjes gekocht; bramenstruik, pruimenboom, 2 mandarijnenboompjes en een al wat oudere sinsappelboom die al vruchten droeg.







Het kopen van deze bomen en struiken was in begin januari. Het is nu juni en de sinasappels zijn al mooi oranje geworden. Daarom leek het me nu wel leuk om een foto van dit afscheidskado op ons weblog te zetten. Bedankt Baloe.




Naast het boven genoemde boek had ik ook een ander boek als afscheidskado gekregen. Ik werkte ook al begeleidster (voor kinderen met "rugzakje") op de leukste basisschool van Geldermalsen Jan Harmenshof. Op mijn laatste werkdag kreeg ik 's ochtends een boek van Paula "het geheime leven van een ploetermoeder". Een boek vol herkenning! Ook dank jullie wel! En niet alleen voor het boek maar voor alle steun, gezelligheid en vriendelijkheid!!!

Geen opmerkingen: