zaterdag 8 november 2008

NEDERLAND

Op dinsdag 4 november ben ik vertrokken met Amy en Suzanne naar Nederland. Het was ook de verjaardag van onze zoon Erwin. Hij werd 14 jaar. We hadden zijn verjaardag afgelopen zondag gevierd, samen naar de bowlingbaan in Ponta Grossa.
Die ochtend gingen de kinderen niet naar school. Ik moest natuurlijk nog even een en ander regelen in Carambeï. Zo rond 10.45 uur was ik weer thuis en kon ik aan de laatste dingen beginnen.

We vertokken samen met Simone naar Curitiba. We konden ons snel inchecken en daarna zijn we samen een kop koffie gaan drinken. We namen afscheid van elkaar, wij naar de gate en Erwin, Erwin jr, Simone en Anneleen (vriendin van Simone) weer richting huis.
Suzanne vond het wel moeilijk om afscheid van haar papa te nemen. Gelukkig ziet ze hem weer over ruim drie weken. We moesten nog even wachten in de wachtruimte. Er werd wel een vlucht omgeroepen maar dat was voor gate 1 en wij moesten bij gate 2 zijn. Maar ik begon toch te twijfelen. Amy zei dat ik niet zo moest stressen maar bij de laatste aankondiging zei Suzanne dat ik toch maar even moest gaan vragen. En maar goed ook, het was wel onze vlucht!
Snel naar binnen en onze stoelen opzoeken. Helaas vetrokken we niet op tijd toch een technisch probleem. We hadden een uur vertraging.
In Sao Paulo gingen we gelijk naar de balie van de KLM om ons opnieuw in te checken. We hadden ruim 1,5 uur voor we naar het vliegtuig moesten gaan. Toen we het vliegtuig in mochten werden we vriendelijk begroet door het KLM personeel en alle drie vonden we het fijn om weer even duidelijk Nederlands te horen en Nederlandse kranten te zien. Ik nam de Volkskrant mee. Wij lezen deze ook in Brazilië, dan middels het internet.

Het vliegtuig zat niet vol en nadat we waren opgestegen ging ik een rij achter de meiden zitten zodat we wat meer ruimte hadden om te slapen.
Ondanks de goede verzorging en meer ruimte blijft het voor mij een lange reis.
We kwamen op tijd aan in Nederland, eerder zelfs. Om 11.10 uur waren we in Schiphol. Vanuit het vliegtuig zijn we bij winkels gaan kijken naar een nieuw fototoestel doordat we dachten dat we nu taxfree konden kopen. Maar dat was niet het geval, dat is alleen mogelijk als je op doorreis bent of vertrekt. Pech.
Dan maar de koffers ophalen en kijken of mijn ouders, zus en neefjes er waren. Ze waren blij ons te zien natuurlijk. We kregen bloemen en tekeningen. Het was erg fijn mijn familie weer te zien. We zijn samen wat gaan eten en daarna richting Weert.
Aangekomen in Weert was ook mijn andere zus en neefje in het appartement van mijn ouders. Fijn om iedereen weer bij elkaar te zien, jammer dat Erwin Sr. en Erwin Jr. er niet waren.
Natuurlijk hadden we vlaai bij de koffie, hazelnoot en rijstevlaai. Echt heerlijk.
's Avonds bleef ook iederen eten en werd er chinees gehaald.

DONDERDAG 6 november
Echt uitslapen kon ik niet, om 8.00 uur was ik klaar wakker.
Amy sliep wel lekker uit.

's Middags gingen we de stad even in en wat is het dan toch weer fijn om te winkelen in een stad waar je de weg kent, zelf vragen kunt stellen en keuze hebt in alles wat er is. Hééééééérlijk. We kunnen veel dingen ook krijgen in Brazilië, echt ook de luxe dingen komen steeds meer maar hier is alles wat je gewend bent en je weet ook waar je terecht kunt. Heerlijk even naar de HEMA, kopje koffie bij de V&D.

Hier drinken we koffie bij de V&D.












Het uitpakken van het nieuwe fototoestel




Amy voelde zich niet zo lekker, hoofdpijn en gewoon niet lekker.

VRIJDAG 7 november
Vanochtend gingen Amy en ik naar de kapper. Er was een nieuwe in het winkelcentrum de Munt gekomen en een afspraak maken was niet nodig. We moesten even wachten. Bij Amy ging er een flink stuk af en het stond haar geweldig.
Ze vond het ook wel mooi maar moest even
wennen want het was toch wel erg kort vond ze.
Daarna liepen we weer terug omdat het
inmiddels al etenstijd was.










Station van Weert





Na het eten gingen we naar het Goedkoop Huis, om stof te kopen voor mij en Amy. Amy wou graag weer een nieuwe jurk voor een feestje. Ze had al een voorbeeld jurk gevonden dus nu het stof. Ze heeft voor een donker blauwe soepele stof gekozen, heel mooi. Ik had ook stof nodig voor enkele dingen in het huis.
Terwijl ik bezig was met mijn moeder hadden Joyce en Amy ontzettend veel plezier met het fototoestel en de stoffen.














Terug bij mijn ouders huis werd Amy niet goed, hoofdpijn. Ze ging 's avonds op tijd naar bed. Later in de avond riep mijn moeder me omdat Amy aan het overgeven was. Ze was lijkwit. Het zal hoogwaarschijnlijk de drukte rond de vliegreis en alles zijn.
We hebben die nacht wat korter geslapen.

ZATERDAG 8 november
Ik had besloten om dit weekend niet weg te gaan, richting Geldermalsen en de familie van Erwin. Amy voelde zich niet lekker en ik vond het verstandiger om gewoon hier te blijven. Wij hebben namelijk vakantie en hier zijn geeft ook veel spanningen. Niet negatieve maar wel drukte. Mensen willen je zien, leuk en lief maar we hebben een lange reis achter de rug en vakantie is voor de meeste mensen een periode waarin je doet waar je zin in hebt en tot rust kan komen. Voor mij en de meiden is dat op dit moment lekker niets doen.







Later die dag ben ik met mijn zus Nathalie de stad in gegaan en hebben we daar een lekker koffie gedronken en een broodje gegeten samen.









Toen we vroeg in de avond terug kwamen ben ik even naar de AH gegaan om wat boodschappen te doen voor mijn moeder. Het was fijn om al die keuze te hebben in heerlijk vruchten en groente, keuze in brood, zuivel ed. Ik kocht naast de benodigde boodschappen; Bolognese chips voor Amy, eierkoeken voor Suzanne, echte slagroom en gevulde pepersweet voor mij.




Max en Nick (neefjes).
ZONDAG 9 november
We hebben vandaag een echte zondag gehouden, en dat is voor me name Suzanne; borrelen. Natuurlijk nog niet de borrel voor haar maar die lekkere toastjes en chips die oma altijd heeft.
We hebben even met Erwin en Erwin gebeld. En we kregen zowaar te horen dat de mensen er zijn om de stal te bouwen. Hoe is het mogelijk! Verder kreeg ik te horen dat ik te weinig pizza's had gekocht en de koffiefilters op waren. Ja, ja.
's Middags zijn de meiden met mijn zusje meegegaan want die had allemaal kleding liggen en misschien was er wel wat bij voor hun. Hartstikke leuk natuurlijk.
En even dit bericht voor de twee Erwin's: vanavond eten we friet met FRIKANDELLEN. Ik lust deze niet en eet dus wat anders. Ik moet voor de Erwin's ook frikandellen mee terug nemen, Suzanne geniet er vanavond al van, hahaha.




Suzanne, Amy en Joyce

Geen opmerkingen: